Pop-upwinkel geeft V&D-pand in Arnhem tweede leven
In het pand van de voormalige Vroom & Dreesmann in het centrum van Arnhem komen vanaf augustus pop-upwinkels. Kleine ondernemers, al of niet startend, kunnen voor een korte periode winkeloppervlak huren. Dat kan al vanaf 10 vierkante meter.
„Het publiek krijgt bij ons een ruime keuze aan kleine zelfstandige ondernemers, bedenkers van handige huishoudoplossingen, designers, ontwerpers van hebbedingetjes en anderen”, liet Bernard ’t Jong maandag in een persverklaring weten. Hij is de bedenker van het concept en zoekt nog creatieve en startende ondernemers maar ook gevorderde winkeliers of webshophouders.
In het voormalige V&D-pand komt ook ruimte voor workshops, evenementen, bijeenkomsten en modeshows. De plannen voorzien verder in een escaperoom –een ruimte waaruit mensen spelenderwijs moeten zien te ontsnappen– en in een overdekt park waar muziek kan worden gemaakt of bezoekers bijvoorbeeld een picknick kunnen houden. Het overdekte winkelcentrum –dat Johnny van Doorn Center gaat heten– moet een plek worden voor plezier, vermaak en winkelen, zo vermeldt de website.
La Place
Op de begane grond krijgt horecarestaurant La Place, tegenwoordig eigendom van Jumbo, een plek.
De nieuwe bestemming is volgens de website tijdelijk, in eerste instantie voor een halfjaar. „Maar als het een groot succes wordt, kan het ook zomaar twee, drie of vier jaar worden,” zegt ’t Jong.
De mengvorm van detailhandel, bedrijvigheid en ontspanning, moet het Arnhemse Musiskwartier waarin het pand staat, nieuw leven inblazen. Dit gebied kent namelijk veel leegstand.
Lange termijn
Björn Brink van verhurend makelaar CBRE zegt blij te zijn met het initiatief, al blijft het doel overeind staan om een oplossing te vinden voor de lange termijn. Brink: „We hebben al met veel partijen gesproken, maar de ervaring leert dat oude warenhuizen niet heel makkelijk zijn in te vullen.”
Het centrum met pop-upwinkels opent op 4 augustus voor publiek.