Economie

Populaire internetpagina’s steeds vaker buitenlands

Populaire Nederlandstalige internetpagina’s zijn steeds vaker buitenlands eigendom. Vooral Duitse en Amerikaanse ondernemingen trekken Nederlandse bezoekers weg, blijkt uit onderzoek van online onderzoeksbureau Multiscope.

ANP
22 September 2004 07:17Gewijzigd op 14 November 2020 01:40

Het marktaandeel van Nederlandse bedrijven is in de afgelopen drie jaar gedaald van 71,7 procent naar 61,1 procent (–10,6 procent). Het Duitse aandeel verdrievoudigde in die periode bijna tot 10,1 procent. Een groot deel van de die stijging komt voor rekening van winkelbedrijven zoals Aldi, Otto en Neckermann, reisconcerns (TUI) en routeplanners. Amerikaanse ondernemingen wisten een winst van 4,8 procent te realiseren. Ze hebben na Nederland het grootste marktaandeel (15,3 procent).

Het onderzoek is gebaseerd op een continu bereiksonderzoek onder een representatieve groep van 1500 panelleden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer