Buitenland

Bloomberg geeft record uit aan radio- en televisiespotjes

De Amerikaanse multimiljardair Michael Bloomberg, die een gooi doet naar het presidentschap, heeft nu al het record verbroken aan advertentie-uitgaven voor zijn verkiezingscampagne. Volgens Advertising Analytics spendeerde de oud-burgemeester van New York 364,3 miljoen dollar aan radio- en televisiespotjes. Dat is omgerekend 335,5 miljoen euro.

ANP/AFP
21 February 2020 20:35Gewijzigd op 16 November 2020 18:18

Bloomberg heeft nu al meer uitgegeven dan de voormalige president Barack Obama in 2012 tijdens zijn hele herverkiezingscampagne in 2012. Die had met 338,3 miljoen dollar het record in handen.

Ook aan onlineadvertenties geeft Bloomberg genoeg uit. Afgelopen week heeft hij 14,5 miljoen aan advertenties uitgegeven op Facebook en Google. Dat is meer dan het tienvoudige van wat zijn Democratische tegenstanders bij elkaar betaalden aan webadvertenties.

De andere Democratische kandidaten uitten eerder deze week kritiek op het exorbitante uitgavenpatroon van Bloomberg, die de campagne uit eigen zak betaalt. Ze vinden dat hij de verkiezing probeert te „kopen”.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer