‘Beste kwartaal’ VodafoneZiggo sinds fusie
VodafoneZiggo heeft naar eigen zeggen zijn beste kwartaal beleefd sinds Vodafone en Ziggo eind 2016 in Nederland besloten samen te gaan. Volgens het kabel- en telecomconcern zorgde een recordaanwas van nieuwe klanten er onder meer voor dat er sprake was van omzetgroei. Het bedrijf scherpte zijn winstverwachting voor het hele jaar aan.
VodafoneZiggo sloot het tweede kwartaal af met een omzet van 965 miljoen euro. Dat betekende op jaarbasis een stijging met 1,5 procent. Vooral op zakelijk gebied zette het fusiebedrijf de nodige stappen voorwaarts. De omzet uit mobiele diensten voor consumenten bleef onder druk staan.
Het bedrijf verwelkomde 17.000 nieuwe vaste internetklanten. Daarnaast wist het 70.000 nieuwe mobiele klanten te strikken. Verder nam het aantal nieuwe tv-klanten met 5000 toe. Volgens VodafoneZiggo speelt de nieuwe Mediabox Next hier een rol.
De operationele winst van de onderneming steeg met bijna 3 procent tot 433,9 miljoen euro. Voor heel het jaar rekent VodafoneZiggo hier nu op 2 tot 3 procent groei. Dat was bij een eerdere prognose nog 1 tot 3 procent.