Binnenland

‘Geen compensatie voor gestrande passagiers’

Passagiers die gestrand zijn door de brandstofproblemen op Schiphol, hebben geen recht op compensatie. Dat meldt Airhelp, dat gedupeerde reizigers bijstaat bij vertragingen. Volgens die onderneming is de tankstoring een uitzonderlijke situatie, die de luchtvaartmaatschappij niet had kunnen voorkomen.

ANP
24 July 2019 21:21Gewijzigd op 16 November 2020 16:35

Passagiers van wie de vlucht vertraagd of geannuleerd is moeten wel worden opgevangen door luchtvaartmaatschappijen. Mensen die langer dan twee uur op een luchthaven zijn gestrand moeten onder meer gratis eten en drinken krijgen en indien nodig een gratis overnachting. Ook hebben die passagiers recht op twee telefoontjes en toegang tot hun e-mail, legt Airhelp uit.

De problemen met de tankinstallatie op Schiphol woensdag aan het begin van de middag begonnen. KLM meldde dat een groot aantal vluchten met Europese bestemmingen en drie intercontinentale vluchten zijn geannuleerd. Verder liet de luchtvaartmaatschappij al weten dat donderdag ook nog vluchten worden geschrapt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer