Economie

Procter & Gamble verkoopt minder scheermesjes

Was- en verzorgingsmiddelenproducent Procter & Gamble heeft een wisselvallig kwartaal achter de rug, waarbij de verkopen van scheermesjes afnamen terwijl die van onder meer tandenborstels en andere mondverzorgingsmiddelen toenamen. Dat maakte het moederbedrijf van merken als Gillette, Pantene, Ariel, Oral-B, Braun, Always en Pampers woensdag bekend.

ANP
26 April 2017 15:05Gewijzigd op 16 November 2020 10:24

P&G haalde in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar een omzet van 15,6 miljard dollar. Dat was 1 procent minder dan een jaar eerder. De nettowinst zakte met 8 procent naar 2,5 miljard dollar.

De verkopen van het concern groeiden gecorrigeerd voor wisselkoersen en overnames wel met 1 procent. De sterkste vooruitgang werd geboekt bij de gezondheidszorgdivisie, waar onder meer Oral-B en Vicks de bekendste merken zijn. De verkopen namen het sterkst af bij de scheerproducten van onder meer Gillette, Braun en Mach3.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer