Economie

Heineken populair in opkomende markten

AMSTERDAM (ANP). Heineken heeft in het eerste half jaar meer bier aan de man gebracht. In Europa was sprake van een teruglopende bierafzet, maar dat werd meer dan goedgemaakt door stevige verkoopplussen in opkomende markten in Azië, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika.

3 August 2015 07:44Gewijzigd op 15 November 2020 20:49

Er werd in totaal 1 procent meer bier verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar, de effecten van overnames niet meegerekend. Heineken deed vooral goede zaken in het premium-segment, maakte de bierbrouwer maandag bekend.

Heineken zag zijn omzet in het eerste halfjaar omzet met 6,7 procent toenemen tot 9,9 miljard euro. Het concern profiteerde daarbij ook sterk van gunstige wisselkoerseffecten. De brouwer boekte naar eigen zeggen „solide resultaten”, in lijn met de eigen verwachtingen. De operationele winst (beia) nam met 6,5 procent toe tot ruim 1,5 miljard euro. Netto hield het bedrijf 19 procent meer over. Dat komt neer op een winst van 915 miljoen euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer