Eitjes-invriesparty nieuwe hype in VS
SAN FRANCISCO (ANP). De nieuwste hype in het Amerikaanse techneutengebied Silicon Valley is de eitjes-invriesparty. De bètavrouwen die werkzaam zijn bij bedrijven als IBM of Facebook, laten zich daar onder het genot van een drankje en een hapje voorlichten over de mogelijkheden om hun vruchtbare periode te verlengen tot ze zelf klaar zijn om kinderen te krijgen.
Apple en Google besloten onlangs al de procedure op te nemen in de zorgverzekering van de bedrijven. „We willen vrouwen bij Apple de kracht geven om hun beste werk te leveren terwijl ze voor hun geliefden zorgen en hun kinderen opvoeden”, verklaarde Apple. „Dit geeft deze vrouwen een andere keuze.”
De eitjes-invriesparty lijkt op de ouderwetse Tupperwareparty, inclusief een bonus voor de gastvrouw, meldt de San Francisco Chronicle dinsdag. De gastvrouw noemt zich in de krant de eitjesfluisteraar. „Het is een leuke manier om het bewustzijn over vruchtbaarheid te vergroten voor het te laat is.”