Buitenland

Rekening voor vertraging na dodelijk ongeval

ANTWERPEN (ANP). De Vlaamse busmaatschappij De Lijn heeft de ouders van een verongelukte man een rekening gestuurd. De Lijn vraagt bijna 110 euro over te maken ter compensatie voor de vertraging die ontstond door het ongeluk.

7 July 2014 12:15Gewijzigd op 15 November 2020 11:45

„Hoe harteloos kan iemand zijn?” vraagt de moeder van de 29-jarige man zich maandag af in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. „Weten ze niet dat mijn zoon is gestorven na dat ongeval?”

Het ongeval had 4 maanden geleden plaats. Op de weg naar huis slipte de man met zijn auto en botste op een boom. Hij overleed in het ziekenhuis. Hoewel er geen andere voertuigen bij het ongeluk betrokken waren, moest de weg een korte tijd afgesloten worden voor al het verkeer. Dat ontregelede ook de dienstregeling van De Lijn, die daarop de rekening stuurde.

De Lijn betreurt dat de ouders zo worden geconfronteerd met een „droge standaardbrief”. Maar „wij kunnen onmogelijk op voorhand checken hoe een slachtoffer eraan toe is.” De busmaatschappij adviseert de ouders de brief door te sturen naar de verzekering.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer