Buitenland

Geen gehoor bij Belgische zelfmoordhulplijn

BRUSSEL (ANP/BELGA). Vlamingen die op zondag de zelfmoordhulplijn bellen, krijgen niet altijd een medewerker aan de telefoon. De bezetting van de hulplijn blijkt op zondagmiddag niet optimaal, waardoor bellers wordt aangeraden het „op een later moment nog eens te proberen”. Dat schrijven Belgische media dinsdag.

11 February 2014 07:00Gewijzigd op 15 November 2020 08:44

Eind vorig jaar is de zelfmoordhulplijn en bijbehorende website geopend om de strijd aan te gaan met hoge zelfmoordcijfers in Vlaanderen. Het nummer is volgens directrice Kirsten Pauwels dag en nacht bereikbaar, maar gesprekken kunnen een half uur tot een uur duren. Vooral op zondagmiddag kan een tweede beller soms niet worden geholpen.

Als er veel media-aandacht is voor zelfmoord of bij een incident zet de hulplijn wel extra medewerkers in, zegt de directrice. Op het antwoordapparaat verwijst de zelfmoordlijn naar een andere telefoondienst waar Belgen met persoonlijke kwesties terechtkunnen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer