Binnenland

Meldpunt onduidelijke medische kosten geopend

DEN HAAG (ANP). Patiënten van medisch specialisten die te maken krijgen met vervelende verrassingen op hun ziekenhuisrekening kunnen vanaf donderdag hun klachten kwijt bij een speciaal meldpunt. Dat heeft de Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer laten weten. Brenninkmeijer richtte het meldunt samen met de Consumentenbond op.

14 November 2013 16:10Gewijzigd op 15 November 2020 07:01

Volgens de ombudsman is het voor patiënten vaak niet duidelijk wat een behandeling bij een medisch specialist gaat kosten. Zo moeten zij soms onverwacht medische kosten uit eigen zak betalen omdat het eigen risico is aangesproken, terwijl de patiënten dit van tevoren niet wisten.

Brenninkmijer wil met behulp van het meldpunt onderzoeken waar burgers precies tegenaan lopen als het gaat om inzicht krijgen in de kosten van een medische behandeling. De ombudsman verwacht begin van 2014 met de eerste resultaten naar buiten te komen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer