Buitenland

Coca-Cola sponsort Belgische suikercampagne

BRUSSEL (ANP) – In België is ophef ontstaan over een campagne om suiker te promoten. Drankenconcern Coca-Cola sponsort namelijk de voorlichtingscampagne, die is opgezet door de Vlaamse Beroepsvereniging van Voedingsdeskundigen en Diëtisten (VBVD).

11 April 2013 15:15Gewijzigd op 15 November 2020 03:00
Foto ANP XTRA
Foto ANP XTRA

De Belgische Hoge Gezondheidsraad heeft ernstige bedenkingen bij de campagne en ook niet alle diëtisten staan erachter, zo meldden Vlaamse media. Voedingsdeskundige en oud-voorzitter van de VBVD Patrick Mullie noemt het „ronduit belachelijk om mensen te stimuleren nog meer suiker te gaan eten”. Hij wijst op het steeds groeiende aantal kinderen en volwassenen met overgewicht.

De campagne wil naar eigen zeggen overbrengen dat suiker deel kan uitmaken van een gezond eetpatroon. „Een gezonde voeding en genieten zijn perfect te combineren. Suiker heeft een aangename smaak en levert energie”, zo klinkt het.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer