iPads en tv’s helpen LG Display aan winst
SEOUL (ANP/BLOOMBERG) – De Zuid-Koreaanse beeldschermfabrikant LG Display heeft voor het tweede kwartaal op rij een winst behaald. Dat maakte het dochterbedrijf van elektronicaconcern LG Group donderdag bekend. De producent dankt de positieve cijfers onder meer aan de populariteit van Apple’s iPad en de aantrekkende tv-markt in de laatste 3 maanden van 2012. De winst bedroeg in die periode 319,7 miljard Zuid-Koreaanse won (224,7 miljoen euro).
Ondanks de zwarte cijfers kijken analisten met gemengde gevoelens naar LG. De winst viel lager uit dan ze hadden verwacht, terwijl de rek uit de vraag naar iPads lijkt te zijn verdwenen. Ook de sterke positie van de won hielp LG niet. Voor 2013 wordt bovendien een verdere terugloop in de vraag naar de tablet van Apple verwacht. Consumenten zullen waarschijnlijk kiezen voor de nieuwe en goedkopere iPad Mini, die LG minder oplevert.