Economie

L’Oréal voelt crisis

PARIJS (ANP/RTR) – De Franse cosmeticaproducent L’Oréal voelt de gevolgen van de moeilijke economische omstandigheden. Het bedrijf zag de omzet groeien, maar de groei, vooral in het luxe- en professionele segment, zwakte voor het derde achtereenvolgende kwartaal af. Dat bleek dinsdag nadat L’Oréal de omzetcijfers over de afgelopen maanden had bekendgemaakt.

6 November 2012 20:58Gewijzigd op 15 November 2020 00:07

De omzetgroei van de ‘luxe’-divisie, waaronder producten vallen als de Yves Saint Laurent-parfums en de Biotherm-crèmes, kwam in de afgelopen drie maanden uit op 6,6 procent. In het tweede kwartaal was dat nog 8,6 procent en in het eerste 12,2 procent. Ook in de ‘professionele’ producten, zoals de Kerastase-shampoos, slonk de groei. Vooral in West-Europa en in Noord-Amerika was er sprake van een ‘moeilijke markt’, aldus L’Oréal.

De omzet voor het gehele bedrijf kwam 4,6 procent hoger uit op ruim 5,5 miljard euro. L’Oréal zei wel te verwachten dat de groei in het vierde kwartaal weer aantrekt. Het bedrijf bevestigde de eerder afgegeven doelstellingen voor heel 2012. L’Oréal liet weten dat de markt voor cosmeticaproducten in 2013 niet veel zal verschillen van dit jaar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer