Buitenland

Steeds meer goedkope nepmerkartikelen

MILAAN (ANP/RTR) – Namakers van merkartikelen zoeken steeds goedkopere producten uit. Na de tassen en jassen van dure merken brengen ze nu ook tandpasta, lippenstift en shampoo op de markt. De vraag naar goedkopere producten is een gevolg van de recessie, aldus de Italiaanse denktank Censis maandag.

22 October 2012 19:17Gewijzigd op 14 November 2020 23:51

De vraag naar de dure nagemaakte merkartikelen daalt, waardoor de merkpiraten moeten uitwijken naar goedkopere producten. Vooral cosmetica wordt steeds meer gewild: de productie van nepmerken in deze categorie is nu 15 keer omvangrijker dan 10 jaar eerder. Maar ook Parmezaanse kaas en zelfs spaghetti wordt onder valse merknamen verkocht.

In het merkbewuste Italië gaat dit jaar 6,9 miljard euro om in de verkoop van nepmerkartikelen. Dat scheelt de schatkist circa 1,7 miljard euro, aldus het bureau.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer