Economie

Slappe advertentiemarkt nekt Yahoo

SAN FRANCISCO (ANP/RTR) – Het Amerikaanse internetbedrijf Yahoo is er in het derde kwartaal niet in geslaagd de verkoop van online advertenties aan te jagen. Daardoor zijn de winst en de omzet van het bedrijf gedaald, zo bleek uit de resultaten die maandag werden gepresenteerd.

19 October 2011 07:23Gewijzigd op 14 November 2020 17:12
Foto EPA
Foto EPA

De winst daalde van 396 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2010 tot 293 miljoen dollar. De omzet liep terug van 1,12 miljard dollar naar 1,07 miljard dollar.

Bestuursvoorzitter Carol Bartz, die ontslagen werd in september, gaf in haar laatste optreden aan dat de omzet in het vierde kwartaal uit zal komen tussen 1,125 en 1,235 miljard dollar. Interim-topman Tim Morse, die eigenlijk de financiële topman is van het bedrijf, heeft adviseurs ingehuurd om naar de strategie van Yahoo te kijken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer