Buitenland

Krant bereikt meer nieuwsconsumenten dan internet

PARIJS (ANP) – Kranten bereiken nog steeds meer nieuwsconsumenten dan internet. Dat stelt WAN-IFRA, een wereldwijde vereniging van nieuwsproducenten, donderdag in zijn jaarlijkse trendrapport. Op een doorsneedag bereikt een krant 20 procent meer burgers dan internet.

13 October 2011 14:54Gewijzigd op 14 November 2020 17:07
Krantenrek. Foto ANP
Krantenrek. Foto ANP

Terwijl er in het Westen bij de papieren krant sprake is van ontlezing, nemen de oplages in Azië nog steeds toe. De grootste terugloop is geconstateerd bij gratis dagbladen. „De hype is over”, aldus het rapport.

Er zijn grote verschillen qua mediagebruik tussen diverse landen. In overeenstemming met een wijdverbreid cliché is de tv in de Verenigde Staten het dominante nieuwsmedium.

Het toenemende internetgebruik lijkt vooral ten koste te gaan van de radio: de gemiddelde dagelijkse luistertijd is sinds 2006 met 23 procent gedaald. Voor de tijd die aan het lezen van kranten wordt besteed, is dat slechts 7 procent.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer