Nederlandse kust moet beter op de kaart
LEIDSCHENDAM (ANP) – Vakanties aan de Nederlandse kust waren het afgelopen jaar goed voor een bijdrage van ongeveer 1 miljard euro aan de Nederlandse economie. Om de hele kust als toeristische bestemming nog beter op de kaart te zetten, lanceert het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) samen met de kustprovincies een intensieve en langdurige promotiecampagne, meldde het NBTC donderdag.
De campagne richt zich vooral op de belangrijkste kustgangers; Nederlanders, Belgen en Duitsers. „De campagne zorgt voor een sterke, heldere positionering van de Nederlandse kust als geheel en een versterking van de concurrentiepositie ten opzichte van concurrerende kustgebieden”, zei een woordvoerder van het NBTC.
Bijna vijf miljoen mensen brengen volgens het NBTC een vakantie door in Nederland om zijn stranden en de zee. Het afgelopen jaar trok de kust 1,7 miljoen buitenlandse toeristen en 3,1 miljoen Nederlanders vierden er vakantie.