Economie

TEST_Ook in de supermarkt is voetbal oorlog

DONGEN (ANP) – De concurrentie tussen de verschillende supermarktformules concentreert zich de komende weken vooral rond de WK-gadgets. Dit stelt onderzoeksbureau GfK.

21 May 2010 13:22Gewijzigd op 14 November 2020 10:39
Voetbaloorlog in supermarkt. Foto ANP
Voetbaloorlog in supermarkt. Foto ANP

„Maar liefst veertien supermarktformules strijden om de eer en de euro om de opvolger te worden van de Albert Heijn Welpies”, aldus GfK. De Welpies waren het geheime wapen waar AH tijdens het EK van 2008 mee op de proppen kwam. Dankzij de Welpies wist AH de totale extra supermarktomzet van het toernooi naar zich toe te trekken.

Volgens GfK kwam dat neer op 3,5 procent of 31 miljoen euro extra inkomsten. AH trok 2 procent meer klanten en de klanten bleven de formule ook trouwer. „Vooral onder huishoudens met kinderen was AH tijdens het EK 2008 succesvol.”

Waar AH dit toernooi mee komt, is nog geheim. C1000 grijpt terug op het eerdere succes van de Gogo’s en doet ze nu voetbaljasjes aan. Super de Boer doet het met oranje Bungels, Plus met WK-juichbandjes, Dirk met WK-handjes en Spar met Sparky, een dennenboom in voetbalpakkie.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer