Binnenland

Van der Hoeven: Telefoonnota moet duidelijker

DEN HAAG (ANP) – Telecombedrijven moeten duidelijker zijn over de manier waarop ze kosten in rekening brengen bij bellende klanten. Minister Van der Hoeven van Economische Zaken heeft de bedrijven hierop aangesproken.

5 April 2010 11:57Gewijzigd op 14 November 2020 10:16

De bewindsvrouw reageert hiermee op vorige maand ingediende Kamervragen, waarin aandacht werd gevraagd voor het feit dat telecombedrijven zijn overgestapt op een nieuwe manier van tariefberekening. Hierbij wordt per minuut betaald, wat betekent dat als iemand 61 seconden belt, 2 minuten in rekening worden gebracht.„Het moet glashelder zijn of je per minuut betaalt of per seconde als je mobiel belt", aldus Van der Hoeven. Volgens haar zien veel consumenten bij het afsluiten van een mobiel abonnement door de wirwar van tarieven en informatie door de bomen het bos niet meer.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer