Buitenland

Tv-zender CBS weigert homoreclame

WASHINGTON (ANP) – De Amerikaanse omroep CBS wil tijdens de Super Bowl, de finale van het American football, geen reclame van een homorelatiewebsite uitzenden. De zender voert onder meer financiële redenen en interne richtlijnen aan voor de afwijzing van de commercial.

29 January 2010 23:44Gewijzigd op 14 November 2020 09:45
Amerikanen kijken naar de finale van de Superbowl. Foto EPA
Amerikanen kijken naar de finale van de Superbowl. Foto EPA

Dat meldden Amerikaanse media vrijdag. De homodatingsite ManCrunch.com beschuldigt CBS echter van regelrechte discriminatie. In de reclamespot bekijken twee mannen samen een wedstrijd, om elkaar vervolgens hartstochtelijk te kussen.De Superbowl–uitzending op zondag 7 februari staat garant voor torenhoge kijkcijfers. CBS vraagt tot 3 miljoen dollar voor dertig seconden reclame.

De zender stak eerder al een stokje voor advertenties die in zijn ogen niet door de beugel konden, zoals een erotisch getinte bierreclame.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer