Ruim 275.000 van Bedrijfsfonds voor CV Koers
Het Bedrijfsfonds voor de Pers heeft 275.875 euro beschikbaar gesteld voor een marketingcampagne van CV Koers, opinieblad voor de christen vandaag. Dat heeft het Bedrijfsfonds maandag bekendgemaakt.
CV Koers, in 1999 ontstaan uit een fusie van de opiniebladen Koers en Christen Vandaag, lijdt sinds vorig jaar verlies. Het maandblad, dat zich richt op evangelische christenen binnen de kerken, heeft een oplage van 7000. Door de campagne hoopt het blad te groeien naar ongeveer 13.000 abonnnees. Daarmee zou de exploitatie van het blad vanaf 2004 duurzaam rendabel zijn.
Het Bedrijfsfonds financiert maximaal de helft van de totale kosten (551.750 euro) van de campagne. De rest komt onder meer van de aandeelhouders van Christen Vandaag B.V.
Het decembernummer van CV Koers is grotendeels gewijd aan gebedsgenezing. Aandacht is er onder meer voor de benadering hiervan in reformatorische kerken, voor dwalingen bij genezingswonderen in Nigeria en voor de reddings- en genezingsdiensten van evangelist Jan Zijlstra. Redacteur Aad Kamsteeg ondertekent het redactioneel commentaar met de woorden ’In Christus verbonden’.