Economie

„Consument vindt biologisch product te duur”

Veel consumenten laten biologische en ’eerlijke’ producten als Max Havelaar-koffie in de schappen staan omdat ze te duur zijn. Ook menen consumenten zelf wel in staat te zijn om te bepalen of een product een gezonde keuze is. Ze zien de verschillende gezondheidskeurmerken ook steeds meer als reclame.

ANP
28 August 2008 15:31Gewijzigd op 14 November 2020 06:17
Veel consumenten laten biologische en ’eerlijke’ producten als Max Havelaar-koffie in de schappen staan omdat ze te duur zijn. Foto ANP
Veel consumenten laten biologische en ’eerlijke’ producten als Max Havelaar-koffie in de schappen staan omdat ze te duur zijn. Foto ANP

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Bedrijfsvergelijkingen Levensmiddelendetailhandel van Deloitte onder 2700 consumenten, dat donderdag is gepubliceerd.Zes op de tien Nederlanders (61 procent) noemt de prijs de reden om biologische producten niet te kopen. Het percentage lag vorig jaar op 55. Van de ondervraagden gaf 13 procent aan meer biologische producten te gaan kopen als het prijsverschil tussen reguliere en biologische producten kleiner wordt. Van de consumenten wil 14 procent dat het aanbod uitgebreid wordt, vooral als het gaat om vlees, groente en fruit.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer