Economie

Nederlander vindt Ikea sterkste merk van 2007

AMSTERDAM (ANP) - Nederlanders vinden Ikea het sterkste merk. Dat blijkt uit het tweejaarlijkse merkenonderzoek van het reclamebureau Consult Brand Strategy.

19 December 2007 10:23Gewijzigd op 14 November 2020 05:23
Ikea, een sterk merk, vinden de Nederlanders. Foto EPA.
Ikea, een sterk merk, vinden de Nederlanders. Foto EPA.

Ikea, dat recent ook werd uitgeroepen tot de beste winkelketen van 2007, wordt ervaren als vernieuwend en trendy, aldus André Soff van het bureau. De tweede plek wordt ingenomen door Google, gevolgd door CliniClowns als derde sterkste merk in Nederland.Opvallend is volgens het reclamebureau de snelle opkomst van Google, dat twee jaar geleden nog op de 16e plek prijkte. „Dingen die met internet en techniek te maken hebben, zijn op dit moment heel aantrekkelijk”, aldus directeur André Soff van het reclamebureau. De sterkste nieuwkomer van 2007 is Marktplaats.nl. De veilingsite kwam terecht op de 35e plaats. Soff: „De kracht van de site is zijn populariteit.”

Voor het onderzoek zijn 1500 personen naar hun mening gevraagd en ruim duizend merken beoordeeld op onder meer bekendheid en imago. Vanaf volgend jaar wordt het Nederlandse onderzoek jaarlijks uitgevoerd.

Consult Brand Strategy is onderdeel van de Amerikaanse communicatieorganisatie Young & Rubicam, dat sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken meet op hun merkwaarde en merkbeleving.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer