Economie

Herkenbaar nummer hoeft niet bij telemarketing

DEN HAAG (ANP) – Telemarketeers hoeven geen telefoonnummers te hanteren die herkenbaar zijn voor de consument, die niet zit te wachten op hun verkooppraatjes. Zo’n verplichting biedt „geen effectieve oplossing" voor het probleem, schrijft staatssecretaris Heemskerk (Economische Zaken) aan de Tweede Kamer, die hierop had aangedrongen.

10 December 2007 17:56Gewijzigd op 14 November 2020 05:21

Veel consumenten zullen niet voelen voor nummerherkenning, omdat ze daarvoor vaak exta moeten betalen aan het telefoonbedrijf. Bovendien kunnen telemarketeers zo’n verplichting makkelijk omzeilen door gebruik te maken van internettoepassingen. Daarnaast blijft de irritatie dat de telefoon zal overgaan, aldus heemskerk.De PvdA–bewindsman voelt meer voor een „bel–me–nietregister". Consumenten die zich daarvoor aanmelden, mogen in de toekomst niet meer gebeld worden door telemarketeers.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer