KPN-partner somber over mobiele telefonie
Het Japanse NTT DoCoMo heeft met zijn pionierswerk in de nieuwe mobiele telefonie nog niet het succes geboekt waarop de KPN-partner had gehoopt.
NTT DoCoMo gaf vrijdagochtend in de Britse zakenkrant Financial Times aan dat zijn FOMA-dienst, een Japanse variant op het toekomstige Europese UMTS, weinig aftrek vindt bij de Japanners. Die mijden de toestellen omdat ze te weinig bieden en te duur zijn.
DoCoMo-bestuursvoorzitter Keiji Tachikawa zei vrijdagochtend dat zijn concern minder FOMA-abonnementen zal verkopen dan eerder aangegeven. „Dat kan niet worden voorkomen. We hebben dé toepassing, in het bijzonder voor consumenten, nog niet gevonden en dat is een groot probleem”, aldus Tachikawa in de Financial Times.
NTT DoCoMo hoopte tot eind maart volgend jaar 1,38 miljoen FOMA-abonnementen te verkopen, maar de teller is tot dusver blijven steken op 134.000. De nieuwe dienst, die in oktober is gelanceerd, wordt overschaduwd door de enorme populariteit van de cameratelefoons.