Rozengeur en zwanenschijn
SCHIPHOL (ANP) - KLM wil met geurtjes reizigers aan boord van de vliegtuigen een fijn gevoel geven. Verder komen er in de toiletten in de toestellen grote foto’s van bijvoorbeeld zonnebloemen te hangen.
„Het is als bij het verkopen van een huis. Als je eerst appeltaart bakt, zijn mensen eerder geneigd tot koop over te gaan”, zei Frank de Reij woensdag. Hij is bij KLM verantwoordelijk voor onder meer de bagageafhandeling en het schoonmaken van de vliegtuigen.Half januari begint KLM in de toiletten van alle Boeings 747-400 een proef van twee weken met citrus- en lavendelgeuren. Als klanten de geuren waarderen, zal de maatschappij ze ook gebruiken in de cabine.
Daarnaast begint KLM in december aan boord van twee vliegtuigen een proef met „verrassende toiletten.” In het toilet komen grote foto’s te hangen die de kleine ruimte aangenamer moeten maken. Als de proef een succes is, komen er foto’s in de toiletten op alle intercontinentale vluchten. De maatschappij heeft voor drie thema’s gekozen: bloemen, zee en stad.