Unilever ziet discount als groeimarkt
Supermarktketen Lidl heeft deze week een aanbieding met de afslankproducten van Slim Fast. Het is de eerste keer in Nederland dat een merk van Unilever bij een discounter te koop is, meldde zaterdag het vakblad Distrifood.
Volgens een woordvoerder van Unilever gaat het om een eerste test. „Unilever is op zoek naar manieren om de afzetmarkt te vergroten. Lidl is inmiddels een interessante marktpartij”, aldus de woordvoerder. Van de Nederlanders geeft de helft aan wel eens bij een Lidl-winkel te komen.
Lidl stuntte vorige week met drie Slim Fast-maaltijdvervangers. Het gaat om drinkmaaltijden en maaltijdrepen.
Bij discounters in Duitsland liggen al langer A-merken van Unilever in de schappen. De actie met Slim Fast-producten bij Lidl is de eerste samenwerking tussen Unilever en een discounter in Nederland. Unilever heeft op dit moment nog geen plannen om andere merken via het discountkanaal aan te bieden.
Het voedings- en wasmiddelenconcern, bekend van onder meer Becel, Ola en Unox, heeft vooral in Europa last van concurrentie.