Bezorger DHL mikt op 50 procent omzetgroei met nieuwe strategie
De Duitse post- en pakketbezorger DHL Group heeft maandag een nieuwe strategie aangekondigd. Daarmee wil het bedrijf zijn omzet tegen 2030 met 50 procent verhogen. „Door onze capaciteiten uit te breiden en nieuwe marktkansen te benutten, willen we onze impact op de logistieke sector en daarbuiten maximaliseren”, stelt het moederbedrijf van Deutsche Post.
De nieuwe strategie spitst zich toe op vijf segmenten, waaronder ‘New Energy’. Volgens DHL vraagt de energietransitie speciale logistieke oplossingen, bijvoorbeeld als het gaat om het vervoeren van windmolenwieken of energieopslagsystemen. Binnen dit segment ziet het bedrijf een „significant groeipotentieel” van meer dan 15 procent over de periode 2023 tot 2030.
Een ander segment is ‘Life Sciences & Healthcare’, waar onder meer de farmaceutische markt onder valt. Ook dit segment is volgens DHL afhankelijk van gespecialiseerde logistieke oplossingen, zoals de opslag en het vervoer van medicijnen die onder het vriespunt moeten blijven. Voor dit segment voorziet de Duitse onderneming een groei van ruim 10 procent tot het einde van het decennium.
„Dankzij onze goed gebalanceerde, gevarieerde portefeuille zijn we uitstekend gepositioneerd om groeikansen te benutten in een snel veranderende wereld. We willen sneller en winstgevender groeien”, zegt DHL-topman Tobias Meyer. „We zullen onze leidende positie in de wereldwijde logistiek versterken door ons sterk te richten op kwaliteit en het bedienen van de behoeften van snelgroeiende industriesectoren.”