Flesjes Evian helpen Danone aan hogere omzet
De Franse yoghurtmaker Danone heeft zijn omzetverwachtingen voor dit jaar naar boven bijgesteld. Het afgelopen kwartaal steeg de omzet met 6,2 procent naar 6,9 miljard euro, meer dan was verwacht. De omzet van de waterdivisie van het bedrijf steeg het afgelopen kwartaal het sterkst, dankzij de verkoop van flesjes met mineraalwater van Evian.
Danone, bekend van het gelijknamige kindertoetje en de Activia-yoghurtjes, verwacht dat de omzet over het hele jaar met 6 tot 7 procent zal stijgen. Eerder was een stijging voorspeld van 4 tot 6 procent.
Danone worstelt net als andere voedselconcerns met de hoogste inflatie in vier decennia, waardoor veel consumenten kiezen voor goedkopere merken. Het verkoopvolume, oftewel het aantal verkochte producten, daalde het laatste kwartaal met 0,3 procent. Toch nam de omzet toe omdat hogere kosten voor bijvoorbeeld grondstoffen en transport werden doorberekend in de winkelprijzen.