Leger des Heils komt met glossy De Majoor
Het Leger des Heils brengt komend weekend een eigen glossy uit. Het blad heet De Majoor en is vernoemd naar majoor Bosshardt, het voormalige gezicht van de liefdadigheidsinstelling. Verschillende bekende Nederlanders werkten mee aan het tijdschrift.
In De Majoor wordt aandacht besteed aan Bosshardt en staan de verhalen centraal van „mensen die het verschil maken in de Nederlandse samenleving doordat ze omkijken naar anderen”, meldt de organisatie. Zo onderzocht EO-presentator Bert van Leeuwen de stand van geloof, hoop en liefde in Nederland in een „tijd waarin we in het nieuws dagelijks geconfronteerd worden met de ene na de andere crisis” en dook Xandra Brood, de weduwe van Herman Brood, in het werk van Bosshardt op de Wallen in Amsterdam. Bosshardt en Herman Brood waren ooit samen te zien in een uitzending van Villa Felderhof.
Ook burgemeester Femke Halsema leverde een bijdrage. Zij ging in gesprek met een jonge vrouw die jaren op straat leefde.
Het tijdschrift is vanaf komend weekend te koop bij supermarkten en kiosken. Het gaat vooralsnog om een eenmalige uitgave.