AH verlaagt prijzen drogisterijartikelen
Albert Heijn gaat vanaf maandag de prijzen voor zijn drogisterijartikelen verlagen met 5 tot 40 procent. Het gaat om circa duizend artikelen, zoals shampoo, zeep, douchefris en deodorant van bekende merken waaronder Elmex, Odorex, Dove en Nivea.
De prijzen van de drogisterijartikelen komen op het niveau van die van de voordeeldrogisterijen. Volgens Ahold is de essentie van deze actie gericht op het heroveren van marktaandeel.
„Tien jaar geleden werd 70 procent van de drogisterijartikelen in de supermarkt gekocht. Nu is dat teruggelopen tot 30 procent. We hebben veel terrein verloren aan de voordeeldrogisterijen en willen dat terugwinnen", aldus een woordvoerster van Ahold.
Het supermarktconcern zet hiermee een nieuwe stap in de prijzenoorlog waarmee het in oktober 2003 is begonnen. Volgens Albert Heijn zijn inmiddels ruim 5500 artikelen blijvend in prijs verlaagd. Dat is meer dan een kwart van het assortiment.
De actie is volledig afgestemd met Ahold-dochter Etos. Deze drogisterijketen gaat maandag eveneens een forse prijsverlaging uitvoeren. Honderden artikelen worden goedkoper. Dat betreft niet alleen spullen die ook bij de supermarkten van Albert Heijn te koop zijn maar ook andere artikelen.
„Over de gehele breedte van ons assortiment gaan de prijzen naar beneden. Dat betreft ook gezondheidsproducten, zoals paracetamol en cosmetica-artikelen", aldus een woordvoerder van de Etosketen.
Bij drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister van A.S. Watson zegt men niet onder de indruk te zijn van de prijsverlaging. „Die actie maakt ons niet zenuwachtig. We werken altijd al sterk concurrerend en tegen de meest voordelige prijzen", aldus een woordvoerster.