Binnenland

Trimbos: 65 procent volwassenen is voor verbod op alcoholreclame

Van de volwassen Nederlanders is 65 procent voor een verbod op alcoholreclame, stelt het Trimbos-instituut. Nog eens bijna de helft is voor een verbod op kortingen op alcohol in de supermarkt of de horeca.

ANP
16 November 2022 14:24

Ook vindt 40 procent van de volwassenen een hogere prijs voor alcohol een goed idee. Ongeveer evenveel mensen willen dat alcohol alleen nog verkocht mag worden in slijterijen. Alcohol moet volgens hen verdwijnen uit gewone winkels en supermarkten. Genoemde maatregelen kunnen volgens het instituut bijdragen aan het verminderen van de alcoholconsumptie.

Het kennisinstituut voor mentale gezondheid en middelengebruik baseert zich op een onderzoek onder bijna 6000 volwassenen uit een panel van I&O Research.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer