Kinderpostzegelactie brengt meer dan 9 miljoen euro op
De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar meer dan 9 miljoen euro opgebracht, zo heeft de organisatie dinsdag gemeld. Dit is ruim 500.000 euro meer dan vorig jaar. De opbrengst gaat naar kinderen die door zorgen of problemen thuis vastlopen op school.
Ruim 125.000 leerlingen van de basisschool gingen een week lang langs de deuren voor de 74e editie van de Kinderpostzegelactie.
In totaal zijn er bijna 935.000 bestellingen gedaan, goed voor een opbrengst van 9.046.765 euro. Dit jaar stond het stripfiguur Donald Duck en zijn familie op de kinderpostzegels en een aantal andere producten.
„Ik ben ongelofelijk trots op al die kinderen die zich hebben ingezet voor de actie én op het prachtige eindresultaat. Het is hartverwarmend dat zo veel mensen bereid zijn te helpen, zeker in deze moeilijke tijden”, zegt algemeen directeur Kinderpostzegels Pascal de Smit.
Het geld gaat onder meer naar extra begeleiding en training om kinderen die bijvoorbeeld problemen thuis hebben meer zelfvertrouwen te geven.