Recordresultaten voor cosmeticaconcern L’Oréal
Cosmeticaconcern L’Oréal heeft in 2021 een recordomzet in de boeken gezet. Vooral make-up werd vaker verkocht als gevolg van de versoepeling van de coronaregels. Doordat mensen weer vaker buitenshuis kwamen, werd het uiterlijk ook weer belangrijker.
L’Oreal merkte onder andere een grote vraag naar huidverzorgingsproducten en crèmes van Vichy en CeraVe. Ook omdat deze producten door sommige dermatologen worden aanbevolen. Verder waren de luxeproducten van L’Oréal in trek zoals parfums en andere premium huidverzorgingsproducten.
L’Oréal sloot het jaar af met een omzet van 32,3 miljard euro. Dat betekende een plus van dik 15 procent op jaarbasis. Afgezet tegen 2019, het laatste jaar voor de coronacrisis dikten de opbrengsten met 11 procent aan.
De operationele winst steeg met 16 procent tot 6,2 miljard euro. Ook dat bedrag was hoger dan ooit.