Economie

Nestlé: bewering 20 procent hogere prijzen ‘verre van correct’

Nestlé spreekt de bewering van Albert Heijn over prijsverhogingen voor merken als KitKat en Nescafé ferm tegen. De supermarktketen bracht woensdag naar buiten dat het Zwitserse voedingsmiddelenconcern in onderhandelingen prijsverhogingen van boven de 20 procent wilde doorvoeren. Die cijfers zijn volgens een Nestlé-woordvoerder „verre van correct”.

ANP
20 January 2022 13:20

Door het conflict is Nestlé gestopt met het leveren van producten, waaronder ook artikelen van de merken Maggi en Garden Gourmet. Welke prijsverhogingen in de onderhandelingen met Albert Heijn dan wel op tafel lagen, wil Nestlé niet zeggen. „Omdat wij uit respect niet willen communiceren over onderhandelingen tussen leveranciers en supermarkten”, motiveert de zegsvrouw.

Voedingsmiddelenconcerns, zoals ook Unilever en Heineken, hebben te maken met sterk stijgende kosten voor grondstoffen. Die berekenen ze het liefst door aan klanten. Volgens Nestlé is dat ook nodig om de belangen van de eigen toeleveranciers en medewerkers te bewaken.

„Wij zijn van mening dat we samen met onze retailpartners moeten werken aan een verantwoorde prijsverhoging die rekening houdt met de belangen van onze consumenten en iedereen in onze waardeketen, onze boeren, leveranciers en onze medewerkers”, schrijft het bedrijf.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer