Economie

KLM heeft kritiek op Schiphol

KLM heeft gisteren een sneer uitgedeeld aan Schiphol wegens de enkele miljoenen euro’s kostende reclamecampagne om de luchthaven een nieuwe uitstraling te geven.

ANP
19 November 2004 21:34Gewijzigd op 14 November 2020 01:54

Deze campagne is deze week met paginagrote advertenties van start gegaan. Een woordvoerder van KLM noemde de besteding door Schiphol een „volstrekt verkeerde prioriteitstelling.” „Ze zouden die euro’s moeten uitgeven aan het op orde brengen van het bagagesysteem en aan verbetering van de infrastructuur”, reageerde hij. „En wie betaalt deze campagne trouwens? De passagier, de luchtvaartmaatschappij?”

Schiphol wil onder het motto dat de luchthaven fab!ulicious is -een combinatie van de Engelse woorden fabulous en delicious- haar „positionering” vernieuwen. Dat moet bij klanten het gevoel overbrengen dat Schiphol behalve veilig en efficiënt ook inspirerend en verrassend is. De campagne zal enkele jaren duren.

Schiphol zegt niets van de kritiek te begrijpen. „De luchthaven is op orde. En het gaat erg goed met de afhandeling van de bagage. Aan dat soort zaken besteden we elk jaar ook tientallen miljoen euro’s.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer