KLM heeft kritiek op Schiphol
KLM heeft gisteren een sneer uitgedeeld aan Schiphol wegens de enkele miljoenen euro’s kostende reclamecampagne om de luchthaven een nieuwe uitstraling te geven.
Deze campagne is deze week met paginagrote advertenties van start gegaan. Een woordvoerder van KLM noemde de besteding door Schiphol een „volstrekt verkeerde prioriteitstelling.” „Ze zouden die euro’s moeten uitgeven aan het op orde brengen van het bagagesysteem en aan verbetering van de infrastructuur”, reageerde hij. „En wie betaalt deze campagne trouwens? De passagier, de luchtvaartmaatschappij?”
Schiphol wil onder het motto dat de luchthaven fab!ulicious is -een combinatie van de Engelse woorden fabulous en delicious- haar „positionering” vernieuwen. Dat moet bij klanten het gevoel overbrengen dat Schiphol behalve veilig en efficiënt ook inspirerend en verrassend is. De campagne zal enkele jaren duren.
Schiphol zegt niets van de kritiek te begrijpen. „De luchthaven is op orde. En het gaat erg goed met de afhandeling van de bagage. Aan dat soort zaken besteden we elk jaar ook tientallen miljoen euro’s.”