Economie

‘Verizon wil af van internetmerken Yahoo en AOL’

Het Amerikaanse telecomconcern Verizon overweegt naar verluidt om zijn mediatak, met daarin onder meer Yahoo en AOL, te verkopen. Persbureau Bloomberg meldt op basis van ingewijden dat Verizon geen heil meer zou zien in de ooit zeer grote internetmerken, en er liever van af wil.

ANP
28 April 2021 23:39Gewijzigd op 28 April 2021 23:54

Mocht het tot een deal komen dat zijn er waarschijnlijk miljarden dollars mee gemoeid. De bronnen schatten de waarde van Verizon Media op mogelijk zo’n 5 miljard dollar. Dat is wel flink minder dan de bijna 9 miljard dollar die jaren terug werden neergeteld om Yahoo en AOL te kopen. Afgelopen jaren heeft Verizon dus al voor miljarden dollars moeten afschrijven op de waarde. En bij de divisie horen nog veel meer merken, bijvoorbeeld TechCrunch en Flurry.

Verizon zou al in gesprek zijn met investeerder Apollo Global Management over een mogelijke deal. Of er nog meer geïnteresseerde partijen zijn is niet helemaal duidelijk. Er lijkt sowieso nog geen knoop doorgehakt te zijn. Verizon zou er dus ook nog voor kunnen kiezen om de mediatak te behouden. De genoemde partijen weigerden commentaar te geven.

Verzion besloot eerder al om bepaalde media-activiteiten te verkopen. Vorig jaar werd afscheid genomen van online nieuwsmerk HuffPost en eerder werd blogplatform Tumblr al van de hand gedaan. Verizon richt zich daardoor weer meer op telecomactiviteiten, waaronder de uitbreiding van zijn 5G-netwerk. Als de mediatak echt wordt afgestoten zou dat volgens kenners het definitieve einde betekenen van Verizons min of meer mislukte avontuur in de wereld van de onlineadvertenties.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer