Economie

Uitspraak over ‘misleidende’ reclame Specsavers uitgesteld

De rechtbank in Utrecht heeft langer de tijd nodig voor zijn uitspraak in het kort geding tussen brillen- en hoorzorgketen Specsavers en brancheorganisatie de Kwaliteitsaudiciens. Eigenlijk zou vrijdag al bekend worden wat de rechter vond van de klacht van de Kwaliteitsaudiciens over een ‘misleidende’ reclamecampagne van Specsavers. Maar volgens een woordvoerder van de rechtbank wordt het vonnis nu maandag verwacht.

ANP
16 April 2021 03:32Gewijzigd op 16 April 2021 15:25

De vereniging, waarbij Schoonenberg Hoorcomfort, Beter Horen en Van Boxtel Hoorwinkels zijn aangesloten, eist dat de reclame wordt verboden en dat Specsavers met een rectificatie komt. In de campagne, genaamd ‘de Waarheid’, beweert Specsavers namelijk dat „alle innovatieve toestellen” worden vergoed en dat klopt niet volgens de Kwaliteitsaudiciens. Specsavers zou collega-audiciens in de spotjes op televisie en radio ook ten onrechte in een negatief daglicht zetten.

Directeur Remko Berkel van Specsavers Nederland is het daar niet mee eens. Volgens hem zijn het juist andere audiciens die consumenten om de tuin leiden, door ze naar de winkels te lokken met mooie woorden en hier vervolgens niet naar te handelen. En innovatieve toestellen worden bij Specsavers wel degelijk vergoed door verzekeraars, aldus Berkel. Daarmee doelt hij op gehoorapparaten met een oplaadbare accu, die via een mobiele telefoon te bedienen zijn en die ‘onzichtbaar’ zijn. Dat laatste houdt in dat het toestel heel erg klein is, waardoor het voor andere mensen niet opvalt dat iemand een gehoorapparaat draagt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer