SushiPoint-bezorgers steken lokale ondernemers helpende hand toe
Restaurantbedrijf SushiPoint laat zijn bezorgers de komende tijd ook spullen van lokale winkeliers bezorgen. Door de lockdown moeten de fysieke winkels dicht, maar kan wel online worden besteld. Het is momenteel schier onmogelijk om bezorgers te strikken. Op kosten van SushiPoint gaan de maaltijdbezorgers daarom ook met pakketten van die ondernemers de straat op.
SushiPoint-directeur Hajo Bertrand legt uit dat de ondernemers in de winkelstraten het zwaar hebben. „Veel mensen weten niet dat ze ondanks de lockdown bij lokale winkels kunnen bestellen. Dan is het een kleine moeite voor onze bezorgers, veelal scholieren, een uurtje eerder te laten beginnen en ze te vragen ook even een winterjas, een stropdas of een treintje te bezorgen.”
SushiPoint rekent geen kosten voor de extra dienst, zolang het extra werk behapbaar blijft. „Wij hebben de mazzel dat we open mogen blijven. Mocht het te gek worden dan gaan wel met ondernemers in overleg.”
SushiPoint telt in Nederland 32 vestigingen waar bij elkaar zo’n 600 tot 700 bezorgers werkzaam zijn. Winkels die gebruik willen maken van de bezorgdienst kunnen contact opnemen met de SushiPoint-vestiging in hun buurt.