Binnenland
Havist en vwo’er doet in onlineles het minst mee
26 October 2020 11:20Gewijzigd op 16 November 2020 20:45
De motivatie om mee te doen in onlinelessen en ijverig te leren is in havo- en vwo-bovenbouwklassen lager dan in andere leerlagen. Dat blijkt uit onderzoek onder bijna 22.000 middelbareschoolleerlingen. De respondenten vulden tussen half mei en half juni een enquête in over de invloed van afstandsonderwijs op hun leermotivatie.
Uit analyses van de VO-Raad blijkt dat leerlingen uit de bovenbouw van de havo of het vwo daarnaast in de periode van afstandsonderwijs minder zelfvertrouwen hadden in hun leervorderingen. Ze voelden zich ook minder competente leerders dan scholieren uit andere leerlagen. Daarnaast kostte het deze groep leerlingen meer moeite aan de slag te gaan, alles af te krijgen en overzicht te houden.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl