Binnenland

Veel bellers naar Meldpunt dierenleed

Mensen hebben het centrale meldnummer dierenmishandeling dat de Dierenbescherming een jaar geleden instelde massaal gebeld. De organisatie ontving in een jaar 36.000 telefoontjes, waarvan er 4000 resulteerden in serieuze meldingen. „We zijn hier heel tevreden mee, blijkbaar slaat het meldnummer aan", zei een woordvoerder woensdag.

ANP
29 September 2004 15:31Gewijzigd op 14 November 2020 01:41

Velen bellen met vragen of klachten die niet behandeld hoefden te worden of telefonisch opgelost werden. In de winter en de zomer bellen mensen het meest naar het meldpunt. „Mensen maken zich dan bijvoorbeeld zorgen over schapen die nog in de wol staan."

De Dierenbescherming verwacht voor komend jaar een stijging naar 6000 serieuze meldingen. Ook is ze druk bezig om de bereikbaarheid van de hulpdienst te vergroten. „Dat vergt veel voorbereiding, maar binnen vijf jaar willen we 24 uur per dag bereikbaar zijn", aldus de woordvoerder.

In het verleden bestonden verschillende meldnummers. Hoe vaak die telefoonnummers werden gebeld, kon de Dierenbescherming niet zeggen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer