Dura Vermeer samen met Duitsers in spooronderhoud
Dura Vermeer Railinfra heeft met twee Duitse bedrijven een samenwerkingsverband gesloten voor onderhoud aan het spoor. Het betreft de bovenleiding en de seinen alsmede de rails, de betonnen balken en het grind. Dat heeft Dura Vermeer maandag bekendgemaakt.
De twee ondernemingen zorgen voor „een extra dimensie" binnen Techrail, een dochter van Dura Vermeer. Voor de zogenoemde bovenbouw aan het spoor treedt Balfour Beatty Rail GmbH op. Heitkamp Rail GmbH richt zich op de onderbouw.
De onderhouds– en vervangingsmarkt aan het spoor is in Nederland goed voor 500 miljoen tot 700 miljoen euro per jaar, aldus Prorail, de spoorwegbeheerder.
De jaaromzet van Railtech bedraagt 50 tot 60 miljoen euro. Railtech heeft twintig mensen in dienst.
Dura Vermeer Groep, die 4000 werknemers in dienst heeft, is actief in de bouw en de infrastructuur. De jaaromzet heeft een omvang van 1 miljard euro.