Economie

ACM: TUI en Corendon nog steeds fout in met vouchers

Aanbieders van pakketreizen TUI en Corendon gaan nog steeds de fout in met vouchers voor mensen van wie de reizen de afgelopen tijd zijn geannuleerd. Dat stelt de Autoriteit Consument & Markt (ACM), die zegt dat mensen altijd recht hebben op geld terug bij een annulering. De reisaanbieders zijn door de ACM gemaand zich aan de regels te houden en ook de communicatie naar hun klanten toe te verbeteren.

ANP
22 June 2020 21:47Gewijzigd op 16 November 2020 19:38

De ACM benadrukt dat reizigers het recht houden om hun geld terug te vragen, ook als ze eerder een voucher hebben geaccepteerd. „Met het accepteren van vouchers verlenen consumenten nadrukkelijk een gunst aan hun reisaanbieder om terugbetaling uit te stellen. Maar uitstel is geen afstel”, stelt directeur Consumenten van de ACM Edwin van Houten.

Ook houden klanten recht op het overgebleven bedrag als een deel van het eerder verstrekte voucher aan een nieuwe reis is uitgegeven. Als een voucher binnen de geldigheidstermijn niet gebruikt is door de klant, moeten reisorganisatoren uit zichzelf dat bedrag uitbetalen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer