Kwart Amerikaanse winkels Victoria’s Secret verdwijnt
Bijna een kwart van alle Noord-Amerikaanse winkels van lingeriemerk Victoria’s Secret wordt permanent gesloten. Dat maakte moederbedrijf L Brands bekend. Door lockdownmaatregelen hebben meerdere winkelketens het in de Verenigde Staten het zwaar.
L Brands wil 251 winkels van het lingeriemerk opheffen. Dat staat gelijk aan zo’n 23 procent van alle Noord-Amerikaanse filialen. Parfumketen Bath & Body Works, ook in handen van L Brands, sluit 51 winkels.
Victoria’s Secret is bekend van zijn push-up-bh’s en de topmannequins die de lingerie showen. Al voor de coronacrisis gingen de zaken bij het merk minder, mede doordat de marketing van de kleding steeds meer als vrouwonvriendelijk werd gezien.
L Brands wilde aanvankelijk van Victoria’s Secret af en had in investeerder Sycamore een nieuwe grootaandeelhouder gevonden. Die laatste partij trok zich echter terug uit de deal van 525 miljoen dollar toen de omvang van de coronacrisis zich begon af te tekenen. Voorwaarden voor de overname zouden zijn geschonden, doordat tal van winkels de deuren sloten en personeel werd ontslagen.
Kleding van Victoria’s Secret is ook in Nederland te koop, maar het merk heeft hier geen eigen winkels.