Fleurop kijkt terug op drukste Moederdag ooit
Bloemenbestelbedrijf Fleurop kijkt door alle coronamaatregelen terug op zijn drukste Moederdag ooit. Volgens de onderneming werden er vergeleken met een jaar terug 2,5 keer meer bestellingen geplaatst. Waarschijnlijk speelt mee dat veel mensen fysiek niet in staat waren om hun moeder te bezoeken.
„Elke Moederdag is voor ons een piekmoment”, zegt algemeen directeur Jeroen de Zwart. „Maar zo druk als dit jaar hebben we het nog nooit meegemaakt. Bloemen lijken het beste alternatief om gevoelens over te brengen nu fysiek contact niet altijd mogelijk is.”
Naast een stijging in het aantal bestelde boeketten zag Fleurop ook de gemiddelde orderwaarde toenemen. De onderneming heeft geen concrete bedragen en aantallen naar buiten gebracht.
Fleurop, naar eigen zeggen marktleider in bloemen, had zich vooraf al voorbereid op een drukke Moederdag. „We hebben in alle opzichten opgeschaald. Bloemisten kochten extra bloemen in en hadden een leger aan bezorgers paraat staan. Ook hebben we het klantenserviceteam uitgebreid om dit ongekend hoge aantal orders in goede banen te leiden.”
Fleurop Interflora Nederland is opgericht in 1921. Bij de coöperatie zijn inmiddels zo’n 40.000 bloemisten aangesloten in meer dan 140 landen.