Kwik-Fit start proces tegen autodealers
Het autoservicebedrijf Kwik-Fit daagt de Nederlandse Dealer Associatie (NDA) voor de rechter. De NDA beweerde vorige week dat Kwik-Fit klanten misleidt.
Een aantal essentiële onderdelen wordt bij een grote onderhoudsbeurt voor de auto niet nagekeken, waardoor klanten later mogelijk met een kapotte auto zitten, zeiden de autodealers.
Door de negatieve publiciteit en de suggestie dat Kwik-Fit zijn klanten misleidt, heeft het bedrijf imagoschade opgelopen. Die wil het nu verhalen op de NDA.
De dealers baseerden zich op een „onafhankelijk” onderzoek dat zij naar de grote beurt van Kwik-Fit lieten uitvoeren. Kwik-Fit sprak de beschuldigingen met kracht tegen en had het over stemmingmakerij. „Er is paniek uitgebroken onder de dealers, omdat wij zo goedkoop grote beurten uitvoeren”, zei directeur J. van der Marel vorige week. Volgens hem doet de kwaliteit van Kwik-Fit niet onder voor die van de dealers.
Secretaris M. Huisman van de NDA zei in een reactie mogelijke juridische stappen vol vertrouwen tegemoet te zien, „want wij hebben deugdelijk onderzoek laten doen.” Volgens Huisman zal de NDA donderdag bekijken of en in welke vorm het onderzoek kan worden openbaargemaakt.