Binnenland

Nog veel vragen en misvattingen bij consumenten over reizen

26 March 2020 10:20Gewijzigd op 16 November 2020 18:41

Bij de Consumentenbond komen door de coronacrisis nog steeds veel vragen binnen van consumenten die willen weten waar zij recht op hebben bij geannuleerde reizen. De meest vragen komen van mensen die hun geboekte reis willen annuleren. De organisatie meldt verder dat er nog de nodige misvattingen bij consumenten leven over hun rechten.

De meeste vragen omtrent reizen draaien om het terugkrijgen van geld bij het annuleren, meldt een woordvoerder van de Consumentenbond. „Krijg ik m’n geld terug als ik annuleer?”, is volgens hem de meest gestelde vraag, gevolgd door de versie waarin de reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij geannuleerd heeft. Ook blijken veel consumenten erg onzeker te zijn over de situatie rond het nieuwe coronavirus over een paar maanden. Zo vragen veel consumenten zich af of zij reizen in september moeten annuleren.

Volgens de Consumentenbond leeft bij veel consumenten de misvatting dat verzekeraars schade zullen uitkeren die niet onder de dekking van een verzekering valt. Ook denken zij vaak dat zij kosteloos voortijdig kunnen annuleren. Om consumenten te helpen met vragen over reizen, heeft de Consumentenbond een lijst met veelgestelde vragen en antwoorden op zijn website staan.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer