Techbedrijf CM.com zet in op internationale expansie
CM.com is afgelopen jaar flink gegroeid. Het Bredase technologiebedrijf haalde grote internationale contracten binnen bij onder meer de Franse bank Société Générale en autoconcern BMW. De onderneming maakt later deze week haar debuut op de beurs in Amsterdam.
De omzet van het bedrijf steeg met 14 procent tot 96,3 miljoen euro. De bedrijfswinst stond onder druk, volgens de onderneming vooral door kosten in verband met de beursgang. Exclusief die kosten steeg het zogeheten ebitda-resultaat met ruim een kwart tot 5,4 miljoen euro.
Het in 1999 opgerichte CM.com verzorgt de communicatie voor bedrijven met hun klanten via verschillende berichtendiensten. Klanten kunnen bijvoorbeeld gebruikmaken van WhatsApp en Apple Business Chat, de zakelijke variant van iMessage. Daarnaast verwerkt het bedrijf betalingen voor zijn klanten.
Het bedrijf wil met de beursgang geld ophalen om de internationale groei te financieren. Topman Jeroen van Glabbeek wijst in dat verband op de onlangs geopende kantoren in Singapore en Los Angeles. Die kunnen volgens hem bijdragen aan een snellere groei van de onderneming.
CM.com, een van de hoofdsponsoren van de Formule 1-race in Zandvoort, wilde eigenlijk vorig jaar al naar de beurs. Dat ging niet door vanwege ongunstige marktomstandigheden. In januari werd duidelijk dat CM.com toch een notering krijgt in Amsterdam. Dat gebeurt via een fusie met het beursgenoteerde Dutch Star Companies One (DSCO), een investeringsvehikel dat specifiek is opgericht om geld in één bedrijf te steken. Het is de bedoeling dat het aandeel DSCO vrijdag als CM.com verder gaat.