Rolls-Royce in trek na lancering terreinwagen
De luxe auto’s van het Britse merk Rolls-Royce waren afgelopen jaar in trek na lancering van zijn eerste terreinwagen ooit. De autoproducent bracht een kwart meer voertuigen aan de man in 2019 dan een jaar eerder. Het ging om een recordverkoop van 5152 limousines.
„De wereldwijde vraag naar onze terreinwagen Cullinan staat achter dit succes”, lichtte topman Torsten Müller-Ötvös de prestaties van Rolls-Royce toe. Hij verwacht dat de vraag dit jaar stabiliseert. De autobouwer introduceerde de Cullinan, die zo’n half miljoen euro kost, in 2018.
Amerikanen bestelden het merendeel van de Rolls-Royces, ongeveer goed voor een derde van de totale omzet. Grote bestellingen werden ook gedaan in China en Europa.
Een sterke verkoop bij Rolls-Royce is goed nieuws voor het Duitse moederbedrijf BMW, dat worstelt met de overgang naar elektrische en zelfrijdende auto’s en tanende vraag naar dieselauto’s.